Friday, February 20, 2015

Heklet Lyslykt!

Enda en grå dag her.  Savner solen litt men nå har jeg unnskyldning å bruke min heklet lyslykt! De er perfekt å skape en rolig og koselig stemning når det er grå vær. Jeg har de i huset mitt også ute for litt ekstra lys! Det finnes mange forskjellige typer for alt mulig stil! Forandring på farger, type garn, eller sløyfe gir forskjellige inntrykk!
Det er helt fantastisk at en hver lys har hver sitt stil! Man kan bruke en rustikk snøre så skape den en veldig "country" stil mens enn fargerik garn skape en urban stil. Man kan også pynte ekstra med perler eller sløyfe. Det er sikkert tusenvis av mulig stil. Kanskje en metall trå hadde skapt en tøff man stil.  Å hekle er ikke bare for jenter også. ;D Den siste har de brukt for en blyant holder men den kunne også har en lys. Jeg skal begynne med en gang å lage en sånn lys kjede for å ha ute! Det er kjempe fint!

Her er to fine oppskrifter fra DROPS Design

Klikk på bilde for en  fint oppskrift for en liten lys fra Silje på Hjertero.com.
 Du kan hekle flere av det samme men i forskjellige farger for forskjellige årstid. Rød med grønn kant for jul, rosa med hjerte pynt til februar, grønn og gul til påske og vår, blå og hvit til sommeren, osv. Som sagt det finnes mange varianter!! Bruk imaginasjonen og gå vil!! Hekle i vei! :D

No comments:

Post a Comment